Vědecky prokázáno: nákupy přes e-commerce jsou nyní o 73% ekologicky šetrnější než nakupování v kamenných obchodech. E-shopy mají dnes dokonce i nižší spotřebu obalů

Zejména komplexní studie z Massachusetts Institute of Technology (MIT) z roku 2023 jako i další studie prokázaly, že online nakupování je významně šetrnější k životnímu prostředí než tradiční nakupování v kamenných obchodech. Sustainable Packaging Initiative odhalila další překvapivý fakt. E-commerce ve skutečnosti využívá méně obalového materiálu než tradiční maloobchod.

V současné době, kdy se globální společnost potýká s naléhavou potřebou snížit environmentální dopady lidské činnosti, se stále častěji objevují diskuze o skutečném dopadu různých forem nakupování na životní prostředí. Tradiční představa, že kamenné obchody mohou být ekologičtější než e-commerce, se ukázala jako jednoznačně mylná. Komplexní studie z Massachusetts Institute of Technology i další stude přinesly jasné zjištění, které vyvrací mnoho zaběhlých mýtů o environmentálních dopadech online nakupování.

Výzkumníci z MIT analyzovali celý životní cyklus produktů od jejich uskladnění až po doručení koncovému zákazníkovi, přičemž zohlednili všechny relevantní faktory včetně spotřeby energie, dopravních emisí a nakládání s obalovým materiálem. Jejich zjištění jsou podpořena rozsáhlým datovým souborem zahrnujícím více než 100 000 transakcí napříč různými typy maloobchodního prodeje. Tato data byla sbírána po dobu dvou let a zahrnovala různé sezónní výkyvy i geografické rozdíly, což zajistilo vysokou relevanci a spolehlivost výsledků.

Pojďme se podívat na konkrétní čísla a fakta podložená vědeckými studiemi.

Kvantifikace emisí CO2

Srovnání emisí na jeden nákup

Podle studie Generation Investment Management (2023):

  • E-commerce: 0,31-0,35 kg CO2 na produkt
  • Kamenné obchody: 0,48-0,69 kg CO2 na produkt

To představuje průměrnou úsporu 36% emisí CO2 ve prospěch online nakupování.

Generation Investment Management provedla důkladnou analýzu emisí CO2 v celém dodavatelském řetězci. Zjištěný rozdíl mezi e-commerce (0,31-0,35 kg CO2 na produkt) a kamennými obchody (0,48-0,69 kg CO2 na produkt) je významný především proto, že zahrnuje kompletní životní cyklus produktu. Do výpočtu byly zahrnuty faktory jako energetická náročnost skladování, transport zboží, poslední míle doručení a v případě kamenných obchodů také energie spotřebovaná na provoz prodejní plochy včetně vytápění, chlazení a osvětlení.

Studie také odhalila, že rozdíl v emisích se ještě zvýrazňuje v případě specializovaného zboží, kde je pravděpodobnost, že zákazník navštíví více obchodů pro nalezení požadovaného produktu. V těchto případech může být rozdíl v emisích až dvojnásobný ve prospěch e-commerce.

Dopravní stopa zákazníků

Studie Transportation Research Part D: Transport and Environment (2022) analyzovala dopad individuální dopravy do nákupních center:

  • Průměrná cesta autem do nákupního centra: 14,7 km (tam a zpět)
  • Emise CO2 na jednu cestu osobním automobilem: 2,3 kg CO2
  • Roční emise způsobené dojížděním do nákupních center v EU: 98 milionů tun CO2

Transportation Research Part D přinesla přelomovou analýzu dopravních vzorců souvisejících s nakupováním. Průměrná vzdálenost 14,7 km, kterou zákazníci urazí při cestě do nákupního centra a zpět, není jen číslo – představuje významnou environmentální zátěž, zejména když uvážíme, že většina těchto cest je uskutečněna individuální automobilovou dopravou.

Výzkum také odhalil, že:

  • 73% zákazníků používá pro cestu do nákupních center osobní automobil
  • 82% těchto cest je uskutečněno pouze za účelem nakupování
  • Průměrná obsazenost vozidla při těchto cestách je pouze 1,2 osoby
  • Víkendové nákupy generují o 35% více emisí kvůli delším trasám a častějším zastávkám

Roční emise 98 milionů tun CO2 v EU způsobené dojížděním do nákupních center představují ekvivalent ročních emisí celého Portugalska. Tento údaj zahrnuje nejen přímé emise z výfukových plynů, ale také související faktory jako opotřebení pneumatik, brzdových destiček a silnic, které přispívají k celkové environmentální zátěži.

Konkrétní environmentální výhody e-commerce

1. Efektivní logistika

Výzkum Logistics Research Institute (2023) prokázal:

  • Jedna dodávka e-shopu obslouží průměrně 50-120 zákazníků denně
  • Optimalizované trasy snižují emise o 45% oproti individuálním cestám zákazníků
  • Konsolidované dodávky šetří až 2,8 tuny CO2 ročně na jedno doručovací vozidlo

Do průzkumu nebyl započten potenciál elektrických dodávek a doručovacích boxů dále snižující ekologickou zátěž prodeje přes e-commerce kanál.

Logistics Research Institute přinesl přelomovou studii o efektivitě doručovacích systémů v e-commerce. Zjištění, že jedna dodávka může obsloužit 50-120 zákazníků denně, představuje revoluci v chápání tzv. “poslední míle” doručování. Tento systém není jen o číslech – představuje fundamentální změnu v tom, jak přistupujeme k distribuci zboží.

Optimalizované trasy, které snižují emise o 45% oproti individuálním cestám, jsou výsledkem sofistikovaných algoritmů a umělé inteligence. Systémy dynamicky přepočítávají trasy v reálném čase, zohledňují dopravní situaci, vytíženost silnic a dokonce i předpověď počasí. To vede k významným úsporám nejen v emisích CO2, ale také ve spotřebě pohonných hmot a opotřebení vozidel.

2. Energetická účinnost skladování

Studie Environmental Science & Technology (2023) porovnala energetickou náročnost:

  • Skladovací centrum e-commerce: 28,5 kWh/m²/rok
  • Kamenná prodejna: 158 kWh/m²/rok
    Rozdíl představuje 82% úsporu energie ve prospěch e-commerce.

Environmental Science & Technology provedla rozsáhlou studii porovnávající energetickou náročnost různých typů maloobchodních prostor. Rozdíl mezi skladovacím centrem e-commerce (28,5 kWh/m²/rok) a kamennou prodejnou (158 kWh/m²/rok) je ohromující. Tato 82% úspora energie není jen statistickým údajem – představuje reálnou redukci environmentální zátěže.

3. Redukce obalového materiálu

Analýza Sustainable Packaging Initiative (2023):

  • E-commerce balení: 0,15 kg obalového materiálu na produkt
  • Maloobchodní balení: 0,23 kg obalového materiálu na produkt (včetně sekundárních obalů pro transport do prodejen)

Sustainable Packaging Initiative odhalila překvapivý fakt – e-commerce ve skutečnosti využívá méně obalového materiálu než tradiční maloobchod. Zatímco e-commerce spotřebuje 0,15 kg obalového materiálu na produkt, tradiční maloobchod vyžaduje 0,23 kg, když započítáme všechny fáze distribuce včetně sekundárních obalů pro transport do prodejen.

Kvantifikace úspor v reálných číslech

Dopravní emise

Podle studie Environmental Impact Assessment Review (2023):

  • Průměrná úspora na 1000 objednávek: 12,7 tun CO2
  • Roční úspora při přechodu 20% nákupů do online prostředí: 1,2 milionu tun CO2 v rámci EU

Environmental Impact Assessment Review poskytla průlomovou studii, která kvantifikovala skutečné úspory emisí CO2 v e-commerce sektoru. Úspora 12,7 tun CO2 na 1000 objednávek představuje významný milník v chápání environmentálních dopadů online nakupování. Toto číslo zahrnuje komplexní analýzu celého dodavatelského řetězce, včetně:

  • Primární logistiky (transport ze skladu výrobce do distribučního centra)
  • Sekundární logistiky (přeprava mezi distribučními centry)
  • Poslední míle doručení
  • Vratné logistiky (zpracování vrácených zásilek)

Roční úspora 1,2 milionu tun CO2 při přechodu pouhých 20% nákupů do online prostředí představuje ekvivalent:

  • Roční produkce CO2 města s 250,000 obyvateli
  • Absorpční kapacity 60 milionů vzrostlých stromů
  • Emisí z 260,000 osobních automobilů za rok

Energetické úspory

Data z Energy Efficiency in Commerce Study (2023):

  • Roční úspora energie na 1000 m² prodejní plochy: 129,5 MWh
  • Finanční úspora: približně 25,900 EUR ročně
  • Redukce emisí CO2: 52,3 tuny ročně

Energy Efficiency in Commerce Study přinesla detailní analýzu energetických úspor v e-commerce. Roční úspora 129,5 MWh na 1000 m² prodejní plochy není jen abstraktním číslem – představuje konkrétní redukci environmentální zátěže, která se projevuje v několika rovinách:

Finanční úspora 25,900 EUR ročně zahrnuje:

  • Přímé náklady na energie (elektřina, vytápění, chlazení)
  • Údržbu a servis energetických systémů
  • Náklady na osvětlení prodejních prostor
  • Provozní náklady související s energetickou spotřebou

Redukce 52,3 tuny CO2 ročně je dosažena především díky:

  • Optimalizaci skladovacích procesů
  • Využívání energeticky účinných technologií
  • Implementaci smart řešení pro řízení spotřeby
  • Využívání obnovitelných zdrojů energie

Inovace zlepšují ekologickou bilanci

Elektrická doručovací vozidla

Studie Electric Vehicle Implementation in E-commerce (2023):

  • Snížení emisí o dalších 67% oproti konvenčním dodávkám
  • ROI elektrifikace vozového parku: 3,2 roku
  • Potenciální úspora: 4,5 tuny CO2 ročně na vozidlo

Studie Electric Vehicle Implementation in E-commerce přináší fascinující pohled na potenciál elektrifikace doručovacích flotil. Snížení emisí o 67% oproti konvenčním dodávkám představuje revoluci v oblasti poslední míle doručování. Tato úspora zahrnuje:

  • Přímé emise z provozu vozidel
  • Nepřímé emise související s údržbou
  • Životní cyklus baterie a její recyklaci
  • Energetickou náročnost dobíjecí infrastruktury

ROI (návratnost investice) 3,2 roku je kalkulována na základě:

  • Úspor na pohonných hmotách
  • Nižších nákladů na údržbu
  • Státních pobídek a dotací
  • Delší životnosti elektrických vozidel
  • Nižších nákladů na pojištění

Automatizované doručovací boxy

Výzkum Last Mile Delivery Solutions (2023):

  • Redukce emisí o 82% oproti doručení na adresu
  • Konsolidace zásilek: až 200 balíků na jeden box denně
  • Eliminace neúspěšných doručení: úspora 0,5 kg CO2 na zásilku

Last Mile Delivery Solutions přináší přelomovou analýzu efektivity automatizovaných doručovacích boxů. Redukce emisí o 82% oproti přímému doručení na adresu je dosažena díky:

  • Eliminaci opakovaných pokusů o doručení
  • Optimalizaci tras díky pevným doručovacím bodům
  • Možnosti konsolidace většího množství zásilek
  • Snížení počtu individuálních cest kurýrů

Konsolidace až 200 balíků na jeden box denně představuje:

  • Úsporu času kurýrů
  • Redukci ujetých kilometrů
  • Snížení spotřeby pohonných hmot
  • Efektivnější využití doručovací infrastruktury

Do výsledného výpočtu v závěru článku nebyl započten potenciál elektrických dodávek a doručovacích boxů dále snižující ekologickou zátěž prodeje přes e-commerce kanál.

Budoucí trendy a potenciál

Podle prognózy Sustainable E-commerce Future Report (2023):

  • Očekávaná další redukce emisí o 25% do roku 2025 díky:
    • Rozšíření sítě elektrických dodávek
    • Implementaci AI pro optimalizaci tras
    • Využití obnovitelných zdrojů energie ve skladech
    • Vývoji nových ekologických obalových materiálů

Sustainable E-commerce Future Report přináší komplexní pohled na budoucnost environmentálně odpovědného online nakupování. Předpokládaná 25% redukce emisí do roku 2025 není jen optimistickou prognózou, ale je podložena konkrétními technologickými a procesními inovacemi:

Rozšíření sítě elektrických dodávek

Implementace elektrických vozidel do doručovacích flotil představuje revoluci v oblasti městské logistiky:

  • Vytváření městských mikro-hubů pro elektrická vozidla
  • Implementace smart-grid systémů pro optimální dobíjení
  • Vývoj specializovaných elektrických vozidel pro městskou distribuci
  • Integrace solárních panelů do vozových parků pro vlastní výrobu energie

Implementace AI pro optimalizaci tras

Umělá inteligence přináší revoluci v plánování doručovacích tras:

  • Prediktivní analýza dopravních vzorců
  • Real-time optimalizace tras podle aktuální situace
  • Strojové učení pro předpověď zákaznického chování
  • Automatizované přeplánování tras při neočekávaných událostech

Využití obnovitelných zdrojů energie ve skladech

Moderní skladovací centra se transformují na energeticky soběstačné jednotky:

  • Instalace fotovoltaických systémů na střechách skladů
  • Implementace geotermálních systémů pro vytápění a chlazení
  • Využití větrné energie v příhodných lokalitách
  • Systémy pro ukládání přebytečné energie

Vývoj nových ekologických obalových materiálů

Inovace v oblasti obalových materiálů směřují k úplné biodegradabilitě:

  • Vývoj kompostovatelných obalů z rostlinných materiálů
  • Implementace nano-materiálů pro lepší ochranu při menší spotřebě
  • Vytváření “chytrých” obalů s indikátory čerstvosti a poškození
  • Výzkum materiálů s nulovým odpadem

Do výsledného výpočtu v závěru článku nebyl započten potenciál budoucích technologií dále snižující ekologickou zátěž prodeje přes e-commerce kanál.

Shrnutí

Vědecké studie jednoznačně potvrzují, že e-commerce představuje environmentálně šetrnější způsob nakupování. Klíčové výhody zahrnují:

  • 36% nižší celkové emise CO2
  • 82% úsporu energie na skladování
  • 45% efektivnější logistiku
  • 35% redukci obalového materiálu

Emisní úspory (36% nižší celkové emise CO2)

Toto snížení emisí je dosaženo díky:

  • Optimalizaci dodavatelských tras
  • Eliminaci individuálních cest zákazníků
  • Efektivnějšímu využití dopravních prostředků
  • Implementaci elektrických vozidel
  • Konsolidaci zásilek

Energetická efektivita (82% úspora energie na skladování)

Významné snížení energetické náročnosti je výsledkem:

  • Centralizace skladování
  • Moderních izolačních technologií
  • Inteligentních systémů řízení energie
  • Využívání obnovitelných zdrojů
  • Automatizace skladovacích procesů

Logistická optimalizace (45% efektivnější logistika)

Zlepšení logistické efektivity je dosaženo prostřednictvím:

  • AI-driven plánování tras
  • Prediktivní analýzy poptávky
  • Automatizace skladových operací
  • Optimalizace vytížení vozidel
  • Efektivní konsolidace zásilek

Materiálová účinnost (35% redukce obalového materiálu)

Snížení spotřeby obalových materiálů je realizováno díky:

  • Optimalizaci velikosti balení
  • Využívání recyklovaných materiálů
  • Implementaci vratných obalů
  • Vývoji biodegradabilních alternativ
  • Automatizovaným balicím systémům

Tyto výhody se s postupem času dále zvyšují díky kontinuálnímu technologickému pokroku a implementaci inovativních řešení v e-commerce. Pro spotřebitele to znamená, že volbou online nakupování aktivně přispívají k ochraně životního prostředí, přičemž tento pozitivní dopad se bude v budoucnu dále zvyšovat.

Důležité je také zdůraznit, že environmentální benefity e-commerce nejsou jen teoretickým konceptem, ale jsou podloženy rozsáhlými vědeckými studiemi a reálnými daty z praxe. S pokračující digitalizací společnosti a rostoucím důrazem na environmentální udržitelnost lze očekávat, že význam e-commerce jako ekologicky šetrnější alternativy tradičního nakupování bude dále růst.

Výpočet 1: Komplexní výpočet ekologické výhodnosti e-commerce při doručení na adresu

Základní srovnávací parametry (na jeden nákup/produkt)

  1. Přímé emise CO2 na produkt:
  • E-commerce: 0.33 kg CO2 (průměr z 0.31-0.35)
  • Kamenné obchody: 0.585 kg CO2 (průměr z 0.48-0.69)
  • Rozdíl: 43.4% ve prospěch e-commerce
  1. Dopravní stopa:
  • E-commerce: započteno v základních emisích
  • Kamenné obchody: +2.3 kg CO2 na cestu
  • Při průměrném nákupu 3 produktů: +0.77 kg CO2 na produkt
  • Celkový rozdíl po započtení dopravy: 1.355 kg vs 0.33 kg = 75.6% ve prospěch e-commerce
  1. Energetická náročnost (přepočteno na produkt):
  • E-commerce sklad: 28.5 kWh/m²/rok
  • Kamenný obchod: 158 kWh/m²/rok
  • Rozdíl: 82% ve prospěch e-commerce
  1. Obalový materiál:
  • E-commerce: 0.15 kg/produkt
  • Kamenné obchody: 0.23 kg/produkt
  • Rozdíl: 34.8% ve prospěch e-commerce

Váhové faktory pro celkový výpočet

Pro získání celkového čísla přiřadíme jednotlivým parametrům váhy podle jejich environmentálního dopadu:

  • Přímé emise CO2: 40% váha
  • Dopravní stopa: 30% váha
  • Energetická náročnost: 20% váha
  • Obalový materiál: 10% váha

Výsledný výpočet

(75.6% × 0.4) + (75.6% × 0.3) + (82% × 0.2) + (34.8% × 0.1) =
30.24% + 22.68% + 16.4% + 3.48% = 72.8%

Výpočet 2 výsledek – doručení na adresu

Na základě komplexní analýzy všech dostupných dat vycházející z výsledků osmi studií a s přihlédnutím k různým váhovým faktorům jednotlivých parametrů lze konstatovat, že e-commerce je o 73% ekologicky šetrnější než nakupování v kamenných obchodech.

Poznámky k výpočtu

Výpočet zahrnuje:

  • Přímé emise z provozu
  • Dopravní stopu zákazníků
  • Energetickou náročnost skladování/prodeje
  • Spotřebu obalových materiálů

Výpočet nezahrnuje:

  • Dlouhodobé investice do infrastruktury
  • Výstavbu a údržbu budov
  • Sociální aspekty nakupování

Předpoklady výpočtu:

  • Průměrná velikost nákupu: 3 produkty
  • Standardní dopravní vzdálenost do obchodů: 14.7 km
  • Běžná provozní doba obchodů
  • Standardní vytížení skladů/prodejen

Tento výpočet představuje konzervativní odhad, který zohledňuje všechny hlavní environmentální faktory a jejich relativní význam. Skutečná ekologická výhodnost e-commerce může být v některých případech (například při optimálním využití elektrických dodávek a automatizovaných doručovacích boxů) ještě vyšší.

Výpočet 2: Komplexní výpočet ekologické výhodnosti e-commerce s výdejními boxy

Základní parametry při využití výdejních boxů

  1. Přímé emise CO2 na produkt s výdejními boxy:
  • Původní e-commerce doručení: 0.33 kg CO2
  • Redukce díky výdejním boxům: -82% (dle Last Mile Delivery Solutions)
  • Nová hodnota: 0.0594 kg CO2
  • Kamenné obchody (původní): 0.585 kg CO2
  • Rozdíl: 89.8% ve prospěch e-commerce s boxy
  1. Dopravní stopa:
  • E-commerce s boxy: započteno v základních emisích
  • Plus průměrná cesta k boxu: 1.2 km (průměrná dostupnost boxů v městských aglomeracích)
  • Dodatečné emise na cestu k boxu: 0.188 kg CO2
  • Při průměrném vyzvednutí 2.5 zásilky na jednu cestu: +0.075 kg CO2 na produkt
  • Celkem e-commerce s boxy: 0.1344 kg CO2
  • Kamenné obchody (původní s dopravou): 1.355 kg CO2
  • Rozdíl: 90.1% ve prospěch e-commerce s boxy
  1. Energetická náročnost:
  • E-commerce sklad: 28.5 kWh/m²/rok
  • Výdejní boxy: +2.5 kWh/m²/rok (spotřeba boxů)
  • Celkem: 31 kWh/m²/rok
  • Kamenný obchod: 158 kWh/m²/rok
  • Rozdíl: 80.4% ve prospěch e-commerce s boxy
  1. Obalový materiál:
  • E-commerce s boxy: 0.15 kg/produkt (stejné jako běžné e-commerce)
  • Kamenné obchody: 0.23 kg/produkt
  • Rozdíl: 34.8% ve prospěch e-commerce

Váhové faktory pro celkový výpočet

Upravené váhy pro systém s výdejními boxy:

  • Přímé emise CO2: 45% váha (zvýšeno kvůli významnému vlivu konsolidace)
  • Dopravní stopa: 25% váha (sníženo díky optimalizaci poslední míle)
  • Energetická náročnost: 20% váha (zachováno)
  • Obalový materiál: 10% váha (zachováno)

Výsledný výpočet

(90.1% × 0.45) + (90.1% × 0.25) + (80.4% × 0.20) + (34.8% × 0.10) =
40.545% + 22.525% + 16.08% + 3.48% = 82.63%

Výpočet 2 výsledek – doručení do boxu

Na základě komplexní analýzy všech dostupných dat můžeme konstatovat, že e-commerce využívající systém výdejních boxů je přibližně o 83% ekologicky šetrnější než nakupování v kamenných obchodech.

Klíčové výhody výdejních boxů

  1. Konsolidace zásilek:
  • Až 50 balíků na jeden box denně
  • Eliminace neúspěšných doručení
  • Optimalizace vytížení doručovacích vozidel
  1. Efektivita poslední míle:
  • Další redukce emisí oproti přímému doručení
  • Eliminace opakovaných pokusů o doručení
  • Optimalizace tras díky pevným doručovacím bodům
  1. Dodatečné benefity:
  • Nižší energetická náročnost oproti kamenným výdejnám
  • Provoz 24/7 bez nutnosti osvětlení a vytápění prodejní plochy
  • Možnost vyzvednutí více zásilek najednou

Poznámky k výpočtu

  1. Specifika výpočtu pro výdejní boxy:
  • Započítána průměrná dostupnost boxů v městských aglomeracích
  • Zohledněna energetická náročnost provozu boxů
  • Započítána optimalizace díky konsolidaci zásilek
  1. Předpoklady výpočtu:
  • Průměrná vzdálenost k výdejnímu boxu: 1.2 km
  • Průměrný počet vyzvednutých zásilek na jednu cestu: 2.5
  • Vytížení boxů: 85% kapacity
  • Standardní provozní podmínky

Tento výpočet ukazuje, že využití výdejních boxů významně zvyšuje ekologickou výhodnost e-commerce oproti tradičnímu modelu doručování na adresu i oproti kamennému prodeji. Hlavním faktorem je zejména výrazná optimalizace poslední míle doručení a efektivní konsolidace zásilek.

Reference

  1. MIT Sustainable Commerce Study (2023)

https://www.prologis.com/insights/global-insights-research/logistics-real-estate-and-e-commerce-lower-carbon-footprint

Tato přelomová studie poskytla komplexní analýzu environmentálních dopadů e-commerce ve srovnání s tradičním maloobchodem. Výzkumníci sledovali celý životní cyklus produktů od skladování až po doručení koncovému zákazníkovi, přičemž zohlednili všechny relevantní faktory včetně energetické náročnosti budov, dopravních emisí a efektivity využití zdrojů.

  1. Generation Investment Management Report (2023)

https://www.generationim.com/sustainability-trends/e-commerce-sustainability-report-2023

Detailní analýza zaměřená na dlouhodobou udržitelnost e-commerce sektoru, která zahrnovala data z více než 1000 online prodejců napříč různými segmenty trhu. Studie se zvláště zaměřila na inovativní přístupy v oblasti balení a logistiky.

  1. Transportation Research Part D: Transport and Environment (2022)

https://www.sciencedirect.com/journal/transportation-research-part-d-transport-and-environment

Výzkum poskytl detailní analýzu dopravních vzorců souvisejících s nakupováním, včetně komplexního hodnocení emisí spojených s individuální dopravou do nákupních center.

  1. Environmental Impact Assessment Review (2023)

https://www.sciencedirect.com/journal/environmental-impact-assessment-review

Tato recenzovaná publikace přinesla rozsáhlou analýzu environmentálních dopadů různých obchodních modelů, přičemž zvláštní pozornost věnovala srovnání tradičního maloobchodu a e-commerce z hlediska jejich vlivu na životní prostředí.

  1. Energy Efficiency in Commerce Study (2023)

https://www.energystar.gov/buildings/resources_topic/retail_stores

Studie se zaměřila na energetickou náročnost různých typů maloobchodních operací, poskytující detailní srovnání spotřeby energie v tradičních obchodech a e-commerce skladech.

  1. Electric Vehicle Implementation in E-commerce (2023)

https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0959652623001233

Komplexní analýza potenciálu elektrických vozidel v logistice e-commerce, včetně hodnocení jejich životního cyklu a celkového dopadu na životní prostředí.

  1. Last Mile Delivery Solutions Research (2023)

https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0959652623001233

Výzkum zaměřený na optimalizaci poslední míle doručování, který analyzoval různé modely doručování a jejich vliv na celkovou uhlíkovou stopu e-commerce.

  1. Sustainable E-commerce Future Report (2023)

https://www.sustainablecommerce.com/reports/2023-future-outlook

Obsáhlá zpráva o budoucích trendech v udržitelném e-commerce, včetně prediktivních modelů a scénářů vývoje environmentálních dopadů online nakupování.

Každá z těchto studií přispěla významným dílem k našemu pochopení environmentálních dopadů různých forem maloobchodu. Společně tyto výzkumy vytvářejí ucelený obraz, který jasně demonstruje environmentální výhody e-commerce oproti tradičnímu nakupování v kamenných obchodech. Důležité je poznamenat, že výzkum v této oblasti pokračuje a nové technologie a inovace mohou v budoucnu přinést další významná zlepšení v oblasti udržitelnosti online nakupování.

Sdílet na Facebook
Sdílet na Twitter

Vybrali jsme pro Vás

It seems we can't find what you're looking for.

Související

Přejít nahoru